A pénztárgép.hu weboldalon süti (cookie) file-okat használ. Ezeket a file-okat az Ön gépén tárolja a böngészője. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat! Elfogadom
Termékek Menü

Online pénztárgépek éves felülvizsgálata

2014. 12. 04. 10:20:33
Online pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező! A  pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek.

 

Az Euro-150TE Flexy pénztárgép forgalmazójának tájékoztatása

Köszönjük, hogy az általunk forgalmazott A014 engedélyszámú, Euro-150TE Flexy pénztárgépet választotta.

Ezúton felhívjuk figyelmüket az online pénztárgépet használó ügyfeleknek, hogy a hatályban lévő 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet 48. §. (82156. oldal) alapján az online pénztárgép megszemélyesítést (vagy legutóbbi éves felülvizsgálatot) követően, 365 napon belül kötelező a pénztárgépek éves szervizes felülvizsgálata. Ennek elvégeztetése az online pénztárgépet használó felelőssége. Mivel ez kötelező érvényű, a NAV ezt ellenőrizheti és a határidő lejárta után mulasztási bírsággal büntetheti. A felülvizsgálatot kizárólag NAV nyilvántartásában szereplő pénztárgép szervizes végezheti el.

Az Euro-150TE Flexy online pénztárgép típusra vonatkozóan, az ECR-Trade Kft., mint a típus forgalmazója, a vonatkozó NAV közlemény javaslatai alapján elkészítette, a típusra vonatkozó felülvizsgálati adatlapot, amely tartalmazza az MKEH által jóváhagyott belső rögzítési módosításokat is. Ahhoz, hogy a forgalmazó információt kapjon arról, hogy a felülvizsgálat és a jóváhagyott módosítás végre lett hajtva az adott gépen, javasolt a fenti adatlap használata a műszerész által. Az adatlapnak tartalmaznia kell egy egyedi azonosító számot, amelyet a gépnaplóban is rögzíteni kell. Erre vonatkozóan az ECR-Trade Kft. által kiadott, egyedi azonosító számmal rendelkező, hologram matricát javasolt használni a szervizek számára.

Mire figyeljen, és mi szükséges az éves szervizes felülvizsgálat során:

· Ellenőrizze a kiszálló műszerészt a műszerész igazolványa, illetve a plombanyomója alapján.

· A pénztárgép gépnaplóját biztosítsa a műszerész számára.

· Szükséges a működési engedély (vagy másolata), vagy a telephelyre vonatkozó egyéb okirat megléte.

· Szükséges az aktív személyes jelenlét.

Kérjük, ellenőrizze a gépnaplójában a megszemélyesítés időpontját, és annak figyelembe vételével vegye fel a kapcsolatot szervizpartnerével.

Amennyiben nem a gépet üzembe helyező szervizével végezteti el a felülvizsgálatot, javasolt weboldalunkon ellenőrizni, erre a típusra vonatkozóan a szerviz partnereink listáját .

Részlet a 48/2013. (XI. 15.) NGM rendeletből:

48. § (1) A pénztárgépek éves szervizes felülvizsgálata kötelező.

(2) Az (1) bekezdés szerinti felülvizsgálatot a pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek.

(3) Az éves felülvizsgálat során a szerviz

a) ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen,

b) szükség esetén kicseréli az adóügyi ellenőrző egység akkumulátorát.

(4) Az éves felülvizsgálatot a szerviznek a pénztárgépnaplóban dokumentálnia kell.

49. § (1) A pénztárgépen a napi nyitás és napi zárás végrehajtása kötelező.

(2) A napi nyitás végrehajtása során rögzíteni kell a nyitó készpénzállomány értékét.

(3) A pénztárgépen minden nyitvatartási nap végén, folyamatos nyitva tartás mellett 24 óránként „Napi forgalmi jelentést”-t kell készíteni.

50. § Az üzemeltető köteles biztosítani, hogy az adóügyi ellenőrzőegység és a NAV szervere közötti, e rendelet szerinti elektronikus hírközlő hálózat útján történő adatkapcsolatot az üzemeltető által befolyásolható külső körülmény ne zavarja, ne gátolja, illetve köteles az ilyen körülményt haladéktalanul megszüntetni.

Fentiek alapján vállaljuk az Euro-150TE Flexy (A014) pénztárgépek éves kötelező felülvizsgálatát!

A feladat elvégzéséhez szükségesek:

         Pénztárgép

         Pénztárgépnapló

         Működési engedély (vagy másolata), vagy a telephelyre vonatkozó egyéb okirat megléte.

Éves felülvizsgálat díja: 14.000,- Ft + ÁFA / gép

         Kiszállási költségek:

         - Budapest közig. határon belül: 2.400,- Ft + ÁFA

         - Budapest közig. határon kívül: 1x Bp. közig. határig +

         100,- Ft + ÁFA/km Bp. közig. határtól (oda-vissza)

 

Szervizünktől kiszállással megrendelheti telefonszámainkon.

         +36 1 350 4006

         +36 1 239 0534

         Rendelését leadhatja a szerviz@ecr-penztargep.hu e-mail címen is.

 

FONTOS VÁLTOZÁSOK A PÉNZTÁRGÉPEK ÉVES KÖTELEZŐ FELÜLVIZSGÁLATÁVAL KAPCSOLATBAN

 

Tájékoztatjuk kedves Ügyfeleinket, hogy a 2016. április 02-án hatályba lépő 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet értelmében, amellyel módosul az online pénztárgépekről szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet, a továbbiakban az Éves felülvizsgálatot kizárólag a pénztárgép üzemeltetési helyén végezhetjük el, szervizünkben NEM.

Szervizben történő felülvizsgálat során nem tudna teljesülni teljes mértékben a 48. § (3) bekezdés b) pontja, hiszen nem ellenőrizhető többek között az AP szám láthatósága, a működési hely és a bizonylatok fejlécében lévő adatok egyezősége, a pénztárgépnaplóra vonatkozó szabályok (az üzemeltetési helyen kell lennie, nem vihető a szervizbe, a nélkül pedig a felülvizsgálat nem végezhető el), az üzemeltetési helyen működik-e megfelelően a kommunikáció, stb.

Amennyiben a szerviz a szervizben végezné el a felülvizsgálatot, és nem győződne meg az üzemeltetési helyen (helyszínen) a fentiekről, ennek ellenére jegyzőkönyvezné a felülvizsgálat elvégzését a Rendeletben foglaltak alapján, nem a jogszabályoknak megfelelően járna el, amiért a felelősség a szervizt terheli. Ezt a felelősséget az üzemeltető nem vállalhatja át.

 

A 48. § (1b) pontjában szereplő AEE gyártói igazolás a későbbiekre vonatkozik, amikor a pénztárgépeken már a módosított rendelet szerinti új, átszemélyesítést is lehetővé tevő szoftver lesz. Arra szoftverre vonatkozóan kell majd a műszerésznek átadnia felülvizsgálatkor az igazolást.

 

Vonatkozó jogszabályi változás 2016.04.02-től:

48. § (1) A pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező.

(1a) Az éves felülvizsgálat
a) forgalmazói szoftver-felülvizsgálatból, valamint
b) szervizes helyszíni vizsgálatból
áll.

(1b) Az (1a) bekezdés a) pontja szerinti felülvizsgálat a forgalmazó kötelezettsége, amelynek keretében elvégzi az általa forgalmazott pénztárgépek AEE szoftver jogszabályoknak való megfelelőségének vizsgálatát és szükség szerinti módosítását a módosítást szükségessé tevő jogszabályban meghatározottak szerint, mely tényről az AEE gyártó által kiállított egyedi azonosító számmal rendelkező igazolást köteles beszerezni, mely igazolást a szervizes helyszíni vizsgálat során a szerviz az adóalany részére átadni köteles. Ezt a tevékenységet kizárólag az adott típus szervizelésére jogosult műszerész végezheti.

(2) Az (1a) bekezdés b) pontja szerinti felülvizsgálatot a pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek.

(3) Az éves felülvizsgálat során a szerviz
a) ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen,
b) ellenőrzi, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak,
c) szükség esetén kicseréli az AEE akkumulátorát.

(4) Az (1a) bekezdés b) pontja szerinti éves felülvizsgálatot a szerviznek a pénztárgépnaplóban dokumentálnia kell.

 

A 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet teljes szövege letölthető ITT!

A 9/2016. (III. 25.) NGM rendelettel módosított 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet, 2016.04.02-től hatályos módosulása letölthető ITT! 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Hírek Szerviz feladatok Szerviz
blog comments powered by Disqus